HOROLEZCI A HOROLEZČATÁ

Zdravím všechny šílence které baví s autem jezdit tam kde to tvůrci TDU nepředpokládaly. Odměnou budiž krásné scenérie ostrova.
V podsekcích jsou uvedeno pár hezkých tras po hřebenech s uvedenou obtížností. existuje jich samozřejmě více... časem možná doplním další.
Pokud chcete můžete mi poslat na feroid76@seznam.cz vaše úspěchy a trasy a já je zařadím do článku :)
Hodně štěstí a trpělivosti :)...

 

Nejdrív pár rad pro začátečníky. Pamatujte na to že "fizika" v této hře NENI nejreálnější a tyto rady jsou optimalizované pro TDU2 universum.

  • Výber auta
    Není důležitá rychlost auta, a jeho výkon je jen podružná vlastnost. Nejdůležitější je náhon na všechny 4 kola a to jak pneumatiky drží na svahu. v některých případech hraje roly i šířka auta a jeho váha. A také by jste měly pamatovat na to, že vhodnost toho či jiného auta záleží i na vlastnostech překážek které se vyskitují na trase kterou chcete projet.
    Z vlatní zkušenosti doporučuji následující "autůčka" :
        * A6 Subaru Impreza WRX - Podle mě nejlepší auto. Velice úzké takže se protáhne i tam kde by to jeden nečekal. Velmi dobře drzí na svahu. Malá váha a tedy menší setrvačnost a celkem rychlý rozjezd.
        * B3 Mercedes-Benz ML 63 AMG - Druhé nejlepší auto. Je trochu tlustčí než Subaru. Velmi dobře drží na svahu. Velká váha a tedy větší setrvačnost ale pomalejší rozjezd. V hardcore situacích lze zvíšit šplhací schopnost použitím zpátečky.
        * B4 Land Rover Range Rover Sport HSE - Trochu tlustčí než Subaru. Velmi dobře drží na svahu. Malý výkon motoru což může být nevýhoda i výhoda. Výhodou je např pro ty kdo nemají volant. Díky menšímu výkonu je méně náchilné na prokluz kol při zrychlování.
        * C4 Lancia Delta intergrale - Úzké auto. dobře drží na svahu. menší výkon motoru.
        * B2 Lancia Stratos - Výhodou je velké zrychlení (pro jeho dosáhnutí je třeba dosáhnout optimálního prokluzu kol při rozjíždění). Nevíhodou je nestabilita při skocích, hůře drží na svahu a náhon pouze na zadní kola.
    Můžete zkusit i následující auta :
        * B3 Audi Q7 V12 TDI quattro
        * Volkswagen Touareg V10 TDI

    Vyloženě nedoporučuji auta : 
        * B3 Spyker D8 Peking-to-Paris - Velice silné auto s náhonem na 4kola. nicméně jeho ošidnou vlastností je menší přilnavost k povrchu.
        * B2 Buggy - Strašně tlusté (budete pořát bourat) a velmi malá přilnavost k povrchu.
     
  • Výběr trasy
    Pokud budete prostě jen zkoušet metodou pokus omyl nejspíš vás to brzo přestane bavit. Toto je nejdůležitější pravidlo ze všech. Nastavte si grafickou kvalitu prostředí (enviroment) na max co váš stroj zvládne i za cenu snížení kvality např detailu auta, a vštipte si do paměti PRAVDU TDU2 universa: Tam kde je tráva je přilnavost auta k povrchu až o 1000% vetší než tam kde není. A tím je myslena renderovaná tráva jako objekt (ne pouze barva země). Takže při výberu trasy jde o to najít cestu kde můžete traverzovat mezi ostrůvky trávy a tim se postupně posouvat výš a výš. Pokud narazíte na překážku za kterou nevidíte rozhodně se vyplatí prozkoumat terén pomocí externího pohledu (např pohled původně určený pro focení) a následně se rozhodnout v závyslosti na sklonu,zatravněnosti ploch na nejlepší možné trase.
     
  • Ovládání plynu a řazení
    Je druhé nejdůležitější pravidlo. Pokud přidáte plyn na 100% a budete jej držet pravděpodobně téměř nic nevyjedete. Důležité je za KAŽDOU cenu zabránit prokluzu kol. Pokud se rozjíždíte po trávě na 80% plynu a tím docílite v závislosti na okolnostech snížení prokluzování, naberete mnohem větší rychlost než při 100%. Plyn musíte ovládat v závyslosti na předpokládané přilnavosti povrchu. Na trávě se dá předpokládat dobrá přilnavost, tam kde není je přilnavost minimální v některých případech se dokonce vyplatí na úsecích bez trávy úplně sundat nohu z plynu. Pamatujte. jakmile jdou kola do prokluzu.. jdete dolů.. nejlepší co v takovém případě můžete udělat je vyšlápnout spojku nebo zařadit zpátečku, a korigovat pád tak aby jste se dostaly na místo odkud by jste to mohly zkusit znovu a lépe. Také pozor na brzdu pokud ji v takovém připadě zadupnete jdete do neřízeného pádu. brzdu použijte pouze v připadě kdy jste si jistí že máte dostatek prostoru na úplné zastavení. nebo pokud auto stojí na místě. (například v okamžiku kdy jste se se vši svojí schopností vyhouply na část zatravněného svahu jen přednímy koly a pohyb se pomalu mění z dobředného na pád). i když v tomto konkrétním případě spíš doporučuji jemnější variantu a to nastavit plyn tak aby auto tak tak stálo na místě a pak velice opatrně přidat a pomaloooučku se dostat na trávu i zadnímy koly. Pamatujte čím menší otáčky motoru tím menší pravděpodobnost prokluzu kol. takže nezapomeňte řadit dostatečně brzo a v krizových situacích se snažte držet otáčky na hranici kdy se auto vůbec pohybuje dopředu.
     
  • Setrvačnost
    Je vaše naděje na přejezd míst s malou přilnavostí. Ale musíte velmi opatrně. Přilišná blízkost objektu a nárazu do něj vás může okamžitě poslat dolů. Přílišná nepřiměřená rychlost se oplatí nepřesnosti, je třeba brát v úvahu sklon a hrany hor (poligonů) které vás vychýli při rozjezdu. atd.. jde o to dobře si naplánovat kde a na kolik zrychlit a kde chcete zkončit. Takto lze překonat i velké úseky s malou přilnavostí. Například tam kde přímý výjezd není možný, se dá auto rozhoupat nebo se dostat se na úplně jiné místo ze kerého se již můžete rozjet lépe a část svahu zdolat. Někdy to připomíná rébus :)
     
  • Horizont
    Vždy sledujte horizont a tím pádem i náklon auta. Z pochopitelných důvodů ;P. Pokud řídíte z kokpitu nebo kapoty můžete se dostat do situací kdy budete mít pocit že jste na nenakloněné ploše ale realita bude úplně jiná. Můžete si pomoct buď externím pohledem, nebo sledujte horizont nebo směr růstu stromů.
     
  • Překážky
    Některé překážky jsou větší než se zdají a některé mají i netušené "fizikální" vlastnosti. Nejhorší z těhle potvor je jeden malý přízemní nehustý keřík. Náraz do něj vás katapultuje jako gumídka a klidně i otočí o 180 stupňů. Navíc je větší než se zdá.
    Je to tahle potvora:

    Pokud to jde vyhněte se jí obloukem. pokud to nejde jeďte velmi opatrně.
    Téměř vše ostatní objekty s výjimkou napřiklad spadlých kmenů lze minout velmi těsně okolo kmenu a listy stromů prostě projet.
    Samostatná kategorie překážek jsou velké stromy a spadlé kmeny. Spadlé kmeny lze v některých případech kdy vám přeje okolní krajina přeskočit či přejet. U stromů na hřebenech se občas stává že jsou větší než se zdají. Okolí takové potvory je nejlepší opatrně "očuchat" čumákem auta a pak se rozhodnout kudy jet dál, tedy pokud to jde :) .
    Pozor náraz do jakéhokoli objektu na prudkém svahu může vyvolat prokluzování kol a pád. Pokud je nutné objekt minout opravdu těstě a kontaktu se nelze vyhnout je většinou nejlepší pomaloučku se na objekt "natlačit" a s trvalým kontaktem jej pomalu objet.
     
  • Počasí
    Ač se to nezdá počasí hraje velkou roly. Respektive je to celkem zajímavé ale za deště kdy by mělo být bláto. Je přilnavost kol větší a někdy se dají normálně nesjízdné kopce zdolat. A to dokonce s použitím metody hrabání kol (a to i na nezatravněných plochách) které by z normálních okolností vedlo k jistému pádu. No je to za cenu dobrého výhledu na ostrov :) ale to už si musí každý rozhodnout sám.
    Nejlépe na dešti jede pravděpodobně AMG.
    Za deště se také zvyšuje prokluz pokud auto stojí na místě v prudkém svahu, nicméně výhod je rozhodně více než nevýhod.
     
  • Záseky
    Občas se stane že se zaklesnete na svahu o nějakou překážku a nemůžete se vyprostit ať děláte co děláte. V takovém případě zkuste zapnout mapu a pak ji vypnout. Hra auto vetšinou malinko pusune do jiné pozice, což může způsobit uvolnění. Na tuto vlastnost si dávejte pozor pokud pouzívate mapu a zároveň stojíte na hraně útesu. Může vás to i schodit dolů. :)